کفش ایمنی
راه حلهایی برای کفش های ایمنی نا مناسب

راه حلهایی برای کفش های ایمنی نا مناسب

اصولا خرید لباس کار و استفاده از لباس کار در هنگام فعالیت های حرفه ای یکی از کارهایی است که کارگران و کارفرمایان ملزم به اجرای آن هستند ، لباس کار متشکل از اجزا مختلفی است که شرح و بسط کامل هر یک از حوصله این مقاله خارج است ، یکی از اجزا لباس کار کفش ایمنی است که کارفرما به دلیل خرید کفش ایمنی به صورت عمده این امکان را از کارگر سلب میکند که بتواند بر اساس سلیقه ی خود کفش ایمنی مناسبی خرید کند . از این روی کارگران ممکن است در هنگام استفاده از کفش ایمنی احساس ناخوشایندی داشته باشند و مجبور باشند که این کفش را مورد استفاده قرار دهند . در این مقاله به شناسایی مشکلات و رفع آنها خواهیم پرداخت .

کفش ایمنی

کفش ایمنی نامناسب می تواند احساس ناخوشایندی در فرد ایجاد کرده و تجربه ی کاری آن روز کارگر را خراب کند ، از این روی با مرور نکات زیر علل درد پا ی خود را کشف کرده و از اسیب رسیدن و درد کشیدن خود را برهانید . همچنین این مقاله می تواند راهگشای خوبی برای شما در جهت خرید کفش ایمنی مناسب باشد .

درد پا همیشه نا خوشایند است .

چرا پاهای شما درد میکند ؟

تعدادی از عوامل میتوانند ایجاد کننده درد  پا باشند و میتوانند پاشنه ها قوس پا و روی پا را دردناک کنند ، پس بهتر است بفهمیم که کدام یک از اجزا در این بازی مقصر است و ایجاد کننده ناراحتی کدام است.

کفش ایمنی کفش ایمنی کفش ایمنی

 

حمایت قوس کف پا در کفش ایمنی

اگر روی  رباطی که پاشنه ی پا را به انگشت های پا وصل میکند احساس فشار میکنید ممکن است لازم باشد کفی هایی را که روی آنها راه میروید دوباره بازبینی کنید ، اصولا تکیه گاه مناسب برای قوس کف پا باید دارای بالشتک نرم باشد که ضربه را در کل پا پخش کند ، این فشار باعث میشود فشار روی نواحی مختلف از جمله پاشنه و مفصل قوزک کاهش یابد .

برای مشاهده انواع مدلها و خرید کفش ایمنی کلیک نمایید 

تراز بودن و هم سطح بودن کف پا

 

خصوص پاها باید از کف کفش مورد حمایت قرار بگیرند و تراز مناسبی ایجاد کنند ، کفی های محکم و در عین حال نرم برای این منظور عالی هستند . اما مطمئن شوید که اندازه ی کفی کفش تناسب دقیق را ارائه میدهد که پایدار نیز هست . این خاصیت باعث میشود که در تمام روز احساس راحتی داشته باشید ، فوم ، ژل و انواع کفی های موجود در فروشگاه لباس کار سیف شو برای جلوگیری از اسپاسم قوس و لغزش پا داخل کفش ایمنی عالی هستند .

توجه داشته باشید حتی اگر کفش ایمنی شما دارای کفی باشد ، میتوانید با خرید کفی مناسب و جاگزین کردن آن از به وجود امدن هرگونه عارضه و درد پا جلوگیری نمایید .

کفش ایمنی

طراحی کفش ایمنی

اگر به کفش ایمنی ساق دار نیاز ندارید و شرایط کاری شما به گونه ای است که نیازی به داشتن کفش ایمنی با ساق باشد بهتر است مدلی را انتخاب نمایید که تا مچ پا و زیر آن باشد ، این نوع کفش های ایمنی اصولا خنک تر و سبک تر هستند ، همین امر در مورد چکمه های کار مردانه و زنانه عایق بندی شده نیز صدق می کند ،  بهتر است توجه داشته باشید که اگر در شرایط و آب و هوای سرد کار و فعالیت میکنید ، از کفش ایمنی ضد اب استفاده کنید در غیر اینصورت پاهای شما عرق کرده و ناراحتی را زیاد میکند ، مواد نیز در وزن تفاوت ایجاد میکند ، برای مثال چرمها در مقابل انواع الیاف مصنوعی تنفس پذیرترند .

ساختار کفش ایمنی  نقش مهمی در راحتی کلی پا در هنگام کار و فعالیت دارد . مطمئن شوید زیره کفش ایمنی با رویه آن خوب جوش خورده باشد یا اینکه دوخته شده باشد ، اصولا کفش های ایمنی چرمی دور دوخت میشوند که استحکام بالایی داشته باشند .

ویژگی های که در هنگام خرید کفش ایمنی باید مورد توجه قرار بگیرند :
وقتی صحبت از راحتی به میان می آید ، سر پنجه های فولادی و فلزی کفش ایمنی خود را نماش میدهند ، این سرپنجه ها علی رغم اینکه یک حفظا مطمئن در برابر ضربات وارده به انگشتان ایجاد میکنند اما در فصل سرد و زمستان پاها را سرد میکنند . کفش های ایمنی با پنجه ی های کامپوزیت سرما را منتقل نمیکنند و این می تواند گزینه ی مناسبی برای شما باشد .

یکی دیگر از جنبه های مهم در کفش ایمنی فضای خالی سرپنجه های کفش ایمنی است ، شما به اندازه ای که انگشتان پایتان فشرده نگردند فضا نیاز دارید و نباید فضای خالی زیادی در سرپنجه خالی بماند .یافتن تناسب ایده آل باعث راحتی هر چه بیشتر کارگر میگردد .

کفش ایمنی کفش ایمنی

کفش ایمنی ضد آب

اصولا پاهای خیس در داخل کفش حالت بسیار بدی ایجاد میکند ، انتخاب یک کفش ایمنی ضد آب می تواند روز کاری شما را بهتر به پایان برساند ، به راحتی خشک نگه داشتن کفش ، جوراب و پاها می تواند کیفیت کار و راحتی بیشتری به کارگر ارائه کند . به یاد داشته باشید اگر درمحیط مرطوب و سرد کار میکنید باید کفشی انتخاب کنید که زود خشک شود ، برخی از کفش های ایمنی ضد آب زمان زیادی را می طلبند تا خشک شوند، بهتر است قبل از خرید این مورد را نیز مد نظر قرار دهید .

همچنین می توانید برای انتخاب یک تامین کننده خوب در زمینه لباس کار مقاله  تامین کننده لباس کار [فروشنده عمده لباس کار] را مطالعه نمایید