عینک ایمنی PO مدل SLB
ایمنی چشم ها

ایمنی چشم ها : مراقبت از چشم ها به عنوان حساس ترین اعضای بدن با توجه به اینکه هنگام نگاه کردن و باز بودن پلک ها هیچگونه محافظی ندارند از اهمیت ویژه ای برخوردار است.

عوامل خطری که در محیط کار چشم ها را تهدید می کنند

با توجه به نوع کاری که انجام می شود خطرات مختلفی ممکن است چشم ها را تهدید کند.

فهرست این عوامل خطر، البته به صورت کلی و به اختصار به شرح زیر می باشد :

۱ . گرد و غبار، ذرات فلزی، پلیسه، میست و ذرات بتن

۲ . قطعات متحرک، مصالح ساختمانی و شیشه

۳ . دود، گازهای تحریک کننده و گازهای سمی

۴ . مواد شیمیایی ( اسید، قلیا، حلال، آهک و …)

۵ . نور جوشکاری و قوس الکتریکی

۶ . گرمای شدید و آتش

۷ . ویروس ها و سایر عوامل بیماری زا

لوازم ایمنی برای محافظت از چشم ها

۱ . انواع عینک ایمنی

۲ . گاگل ها

۳ . شیلد صورت

۴ . هلمت و کلاه خود

انواع لوازم ایمنی هستند که جهت محافظت از چشم ها از انواع خطرات تهدید کننده استفاده می شوند. اینکه از کدامیک از لوازم ایمنی فوق در شرایط و کارهای مختلف باید استفاده شود بستگی به نوع کاری دارد، که قرار است انجام شود. در این بین انواع عینک ایمنی بیشترین کاربرد را دارند و ما در این بلاگ قصد داریم به صورت مختصر و البته کاملاََ مفید، مطالبی را مطرح کنیم به امید آنکه بتواند برای شما مشتری گرامی در جهت شناخت و انتخاب و خرید انواع عینک ایمنی، مفید واقع شود.

انواع عینک ایمنی

به طور کلی عینک های ایمنی از نظر ظاهر به ۳ دستۀ ۱. عینک های ایمنی ساده ۲ . عینک های ایمنی بغلدار ۳ . گاگل ها تقسیم می شوند.

امّا تقسیم بندی اصلی و کاربردی عینک های ایمنی با توجه به نوع لنز این عینک ها صورت می گیرد که در ادامه و بعد از تعریف انواع عینک های ایمنی از نظر ظاهر، به صورت مفصل و مشروح اطلاعاتی را در اختیارتان قرار خواهیم داد.

۱ . عینکهای ایمنی ساده :

ایمنی چشم ها
عینک-ایمنی-PO-مدل-WA300A
عینک ایمنی ساده

عینک های ایمنی ساده معمولاََ به منظور محافظت چشم ها از اشعه و نورهای مزاحم خیره کننده مورد استفاده قرار می گیرند و انواع عینک های کار که مصارف عمومی نیز دارند از همین نوع هستند.

۲ . عینک های ایمنی بغلدار :

ایمنی چشم ها
عینک ایمنی بغل توری PO مدل 140p
عینک ایمنی بغلدار

اگر علاوه بر اشعه، خطر ذرات پرتاب شونده نیز چشم را تهدید کند، مانند برش کاری، جوشکاری و … باید از عینک های ایمنی بغلدار استفاده کنید تا بتوانید از اطراف چشم ها نیز در برابر ذرات پرتاب شونده محافظت کند.

۳ . گاگل ها :

ایمنی چشم ها
عینک ایمنی PO گاگل سوپاپدار مدل G200
عینک ایمنی گاگل

انواع عینک گاگل جهت محافظت کاملتر از چشم ها و اطراف آنها در برابر پاشش مواد و ذرات مورد استفاده قرار می گیرند. در عینک های گاگل به منظور جلوگیری از تعریق صورت و محیط داخل عینک، دو عدد دریچه هوا تعبیه شده است. در طراحی دریچه ها سعی بر این شده است که به صورت سوپاپ یکطرفه عمل کنند و سبب ورود اجسام ریز، گازها و یا ذرات ریز میکروسکوپی نشود. برخی از مدل های عینک گاگل مثل عینک فراری PO از عدسی آنتی فوگ و یا ضد بخار، جهت جلوگیری از تعریق عدسی و تار شدن دید استفاده می شود که جهت مصارف آزمایشگاهی و پزشکی، علی الخصوص در استفادۀ همزمان ماسک و عینک کاربرد فراوانی دارد.

راهنمای انتخاب رنگ لنز مناسب عینک ایمنی با توجه به نیاز

ایمنی چشم ها

قاعدۀ کلی در انتخاب رنگ لنز عینک ایمنی ، در نظر گرفتن رنگ مخالف است. به زبان ساده و به طور مثال لنزهای سبز برای جذب نور قرمز، لنزهای زرد جاذب نور آبی هستند.

با توجه به تنوع رنگ انواع لنز عینک ایمنی، در ذیل کاربرد هر یک از رنگ ها به تفکیک، ارائه شده است تا بتواند مرجعی جهت راهنمایی شما مشتریان گرامی در انتخاب و خرید عینک ایمنی باشد.

لنزهای شفاف :

ایمنی چشم ها
عینک ایمنی PO مدل WA100A

لنزهای شفاف جهت مصارف عمومی که تشعشعات خاصی چشم را تهدید نمی کنند و بیشتر بحث حفاظت فیزیکی از چشم مطرح است مورد استفاده قرار می گیرد، مانند آزمایشگاهها، مصارف پزشکی، برش کاری، نجاری و … البته انواع عینک ایمنی PO و همۀ محصولات کارخانجات پارس اپتیک که عدسی آنها از جنس پلی کربنات ساخته شده است UV هستند و دافع اشعۀ مضر آفتاب (فرا بنفش ) می باشند.

لنزهای دودی :

ایمنی چشم ها

جهت کار در محیط های بیرونی که نورهای آزار دهنده مثل نور خورشید می تواند سبب خستگی چشم ها شود، جهت محافظت فیزیکی از چشم ها از عینک دودی استفاده می شود. عینک های دودی دارای شماره تیرگی پایین ۲ و ۳ هستند و به هیچ عنوان مناسب انجام کار جوشکاری نمی باشند.

لنزهای زرد :

ایمنی چشم ها

لنز زرد، به علت کنتراستی که می تواند در مقابل رنگ آبی ایجاد کند، در محیط هایی که نور کمی دارند و یا در هوای مه آلود می تواند کاربردی باشد.

لنزهای قهوه ای :

ایمنی چشم ها

لنزهای قهوه ای نیز مانند لنزهای دودی جهت مصارف عمومی و در امان ماندن از نور آزار دهنده آفتاب، در محوطه سازی ها و کارگاه های ساختمانی و یا … مورد استفاده قرار می گیرند.

لنزهای قرمز :

ایمنی چشم ها

لنزهای قرمز جاذب نور سبز هستند و جهت انجام کارهای کارشناسی و همچنین کار با لیزر مورد استفاده قرار می گیرند.

لنزهای آبی :

ایمنی چشم ها

لنزهای آبی جهت استفاده در مقابل کوره ها استفاده می شوند.

لنزهای سبز :

ایمنی چشم ها

لنزهای سبز جاذب نور قرمز و بهترین گزینه جهت محافظت از چشم در برابر اشعه IR یا همان مادون قرمز هستند و معمولاََ با توجه به شماره تیرگی جهت انجام برشکاری ( مانند عینک ۱۴۰p پارس اپتیک) و یا جوشکاری های سبک مورد استفاده قرار می گیرند.

لنزهای جیوه ای :

ایمنی چشم ها

لنزهای جیوه ای نیز می تواند جهت مصارف عمومی و برای تنزل شدت نور محیط مورد استفاده قرار بگیرند. عینک های با عدسی جیوه ای در فعالیت های ورزشی و تفریحی و رانندگی کاربردی هستند.

لنزهای جوشکاری :

عینک ایمنی PO مدل V100

لنزهای جوشکاری در دو جنس شیشه ای و پلی کربنات تولید می شوند. توجه به شماره گیری لنز عینک جوشکاری با توجه به نوع جوشکاری که قرار است انجام شود بسیار حائز اهمیت است. از لنزهای نور ۵ و ۶ جهت جوشکاری CO2 و کاربیت استفاده می شود.

در جوش برق به علت شدت نور بالاتری که تولید می کند از لنز جوشکاری با شماره تیرگی ۹ استفاده می شود. لنزهای با شماره تیرگی ۹ تا ۱۴، برای انجام جوش آرگون ( تیگ ) کاربرد دارند.

هر چقدر درجه حرارت جوش آرگون بالاتر باشد، شماره تیرگی لنز مناسب برای آن حرارت نیز بالاتر خواهد رفت.

نتیجه گیری :

هدف فروشگاه سیف شو از انتشار این بلاگ، ارائۀ مشاوره به شما مشتریان گرامی جهت خرید اینترنتی عینک ایمنی به شکلی آسان و مطمئن است. در صورت داشتن هرگونه سوأل در فرآیند خرید انواع عینک ایمنی، کارشناسان سیف شو با افتخار آماده ارائۀ اطلاعات به شما مشتریان گرامی می باشند.

برای مشاهدۀ انواع عینک ایمنی در فروشگاه اینترنتی سیف شو اینجا کلیک کنید.