کفش ایمنی آلپینا
چگونه می توان کفش راحتی برای خود انتخاب کرد

 

چگونه می توان کفش راحتی برای خود انتخاب کرد

همانطور که می‌دانیم پا قلب دوم بدن انسان است، از این جهت اینرو می‌گویند که اگر پای انسان در کفش راحت نباشد نمی‌توان راندمان کاری بالایی داشته باشد و به سرعت خسته می‌شود حال اینکه در حین کار کردن مدام باید پا در کفش باشد، پس راحتی پا در کفش از اهمیت بسزایی برخوردار است . در این حین علاوه بر راحتی کفش‌های ایمنی از پا در برابر خطرات احتمالی که در حین کار امکان دارد بفتد محافظت می‌کند . پس در شروع کار باید حتما کفش ایمنی متناسب با شغل مورد نظر را تهیه کرد.

مهم‌ترین وظیفه کفش مناسب


کفش نامناسب یکی از علل مهم بسیاری از بیماری‌هایی است که پای انسان می‌تواند با آن درگیر باشد از جمله آن‌ها می‌توان به انگشت چکشی، سائیدگی انگشت شست پا، میخچه، فرورفتن ناخن در انگشت اشاره نمود.
در زندگی همه ما دغدغه‌هایی وجود دارد که همه ما کم و بیش با آن درگیریم و مدام در حال پیدا کردن ساده‌ترین راه برای حل و رفع کردن این مشکلات می‌گردیم. سلامتی انسان یکی از مهم‌ترین و بزرگتزین دغدغه‌هایی است که با رعایت جند نکته در انواع زمینه‌های مختلف می‌توان از بروز بسیاری از عارضه ها پیشگیری کرد.
شاید در نگاه اول انتخاب کفش مناسب ساده بنظر برسد لی نباید از تاثیر چشم‌گیر کفش بر سلامتی انسان غافل بود. به‌گونه‌ای که یک انتخاب اشتباه در خرید کفش می‌تواند به (کمر، مفاصل، زانوها) آسیب بزند.

اهمیت استفاده از کفش مناسب

مهم‌تذین عامل ایجاد مشکلات در پا ، استفاده از کفش نامناسب بیان شده است که مشکلاتی نظیردرد در ناحیه کمر ستون فقرات و … ایجاد می‌کند و می‌تواند بروز مشکلاتی نطیر خارپاشنه و تاول را به همراه داشته باشد که در این صورت ادامه فعالیت را با مشکل روبرو می‌کند .با بیان مطالب بالا به اهمیت کفش مناسب پی بردیم به خصوص استفاده از یک کفش مناسب کار از اهمیت دوجندانی برخوردار می‌باشد. زیرا اگر کفش مناسب استفاده نکنیم در انجام کارهای محوله بر نخواهیم آمد و علاوه بر پایین آمدنراندمان کاری بر سلامت خود آسیب می‌رسانیم.

نکات انتخاب کفش ایمنی

اگر می خواهید کفش ایمنی بخرید باید نگاتی زیادی رامد نظر قرار دهید ، در این مقاله به آنها خواهیم پرداخت. 

ما به شما توضیح میدهیم چگونه می توان کفش راحتی برای خود انتخاب کرد و تا بتونید از آسیب های که به پا وارد میشود کاهش داد.

احتمالا تا به حال این جمله را از اطرافیان خود که می گویند. “بسیار خسته ام، پاهایم تمام روز داخل کفش بوده”  را بارها شنیده اید.

پاها از پرکارترین اندام ها ی ما در طول روز بشمار می آیند به خصوص وقتی که در محیط بیرون، مشغول به کار باشیم و چگونه می توان کفش راحتی برای خود انتخاب کرد.

برای کسانی که در محیط های صنعتی مشغول بکار هستند و کارهای فیزیکی انجام می دهند،محافظت از پا و راحتی آن حائز اهمیت است.

بعبارتی، علاوه بر راحتی، ایمنی پاها نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

در برخی مشاغل که کارگران با ماشین ها و ابزارهای سنگین . ابزارهای برقی و اشیاء تیز و برنده سروکار دارند، کفش های ایمنی باید همواره بکار گرفته شود. پوشش های از جنس فولاد، آلیاژ و یا غیر فلزی استفاده شده بر روی قسمت پنجه های پا، مهم ترین مشخصه  کفش های ایمنی شناخته می شود.

کفش های ایمنی بدلیل ماهیتی که دارند، یعنی بکارگیری مواد سخت در ساخت این محصولات، از نظر راحتی ممکن است مصرف کنندگان را با مشکلاتی رو به رو نمایند. در اینجا ما به نکاتی برای داشتن ایمنی توأم با راحتی برای کفش های ایمنی، می پردازیم.

از کفی کفش استفاده کنید

استفاده از کفش ها با سایز بزرگتر، این امکان برای شما فراهم می‌کنند تا از کفی های نرم و راحت در داخل کفش خود بهره ببرید. این کفی ها کمک می کنند،کف پا احساس راحتی داشته و پاها بدون اینکه در کفش تکان بخورند،فیکس گردند. کفی های از جنس پشم گوسفند علاوه بر راحتی، قابلیت تثبیت گرما در روزهای سرد را دارند.

از جوراب با کیفیت استفاده کنید

شاید تا به حال متوجه این موضوع که یک جفت جوراب با کیفیت چقدر می تواند به راحتی پاهای شما کمک کند، نبوده باشید. اما اگر مقداری بیشتر برای جوراب با کیفیت هزینه کنید. حتما ارزشش را خواهد داشت. جوراب های مخصوص پیاده روی بدلیل ویژگی هایی نظیر خشک شدن سریع و عدم تعرق پا در کفش می تواند گزینه مناسبی در روزهای گرم باشد.   

همچنین مقاله ی راهنمای خرید کفش ایمنی مناسب برای شما می تواند راهگشا باشد . 

پاهایتان را خشک نگه دارید

اگر فیلم فارست گامپ را دیده باشید، در یک صحنه ستوان Dan به فارست یادآور میشود. مهم ترین نکته در جنگ ویتنام اینست که جوراب های خود را خشک نگه داری. این نکته بسیار مهمی است که پاهایتان را همواره خشک نگه دارید.حتی می توان گفت ماندن پاها در جوراب یا کفش خیس در بلند مدت می تواند خطرناک باشد.

هنگام خرید کفش ایمنی خود، اطمینان حاصل کنید %۱۰۰ ضد آب باشد.کارگاه ساختمانی شاید مانند جنگ ویتنام نباشد اما کارکردن با پاهای خیس، مطمئنا خیلی جالب نخواهد بود.

سایز کفش را تا حدی دست بالا در نظر بگیرید

اگر از خودتان می پرسید چه سایزی برای پای شما مناسب است. بهتر است در هنگام خرید کفش،سایزکفش را حدود نیم واحد بزرگتر از سایزخود انتخاب کنید. اینکار  نتنها باعث می شود که فضای کوچکی برای تورم پا بعد از قرارگرفتن طولانی مدت درکفش وجود داشته باشد. بلکه فضای خالی موجود درکفش می تواند مانند عایقی برای پاهای شما در روزهای سرد سال عمل کند.

هنگامیکه کفش ایمنی نو خریداری می کنید بهتراست که از جوراب های ضخیم استفاده کنید

تا پاها در کفش های با سایز بزرگتر بصورت فیکس قرار گیرند.اگر سایز کفش را کوچک انتخاب کنید خیلی زود عاقبت تصممیم خودتان را متوجه خواهید شد.

کفش ایمنی متناسب با نیاز خود را داشته باشید

یکی از مهم ترین نکاتی که برای تهیه کفش ایمنی باید در نظر بگیریم، نوع کاربری و محیط صنعتی است که برای کار خود مدنظر قرار می دهید.

بطور مثال برقکاران باید از کفش هایی استفاده نمایند که عایق برق باشند، در حالیکه کارگران ساختمانی می بایست از کفش هایی که دارای پوشش های محافظ بکار رفته درون کفش برای ایمنی پنجه ها و قوزک پا،استفاده کنند.

کفش ایمنی آلپینا
کفش ایمنی آلپینا
کفش ‍‍ایمنی عایق برق ایمن ترن مدل پاور
کفش ایمنی عایق برق ایمن ترن مدل پاور

کیفیت را در اولویت قرار دهید

سعی کنید کفش های با کیفیت تهیه کنید. صرف هزینه بیشتر برای محافظت بهتر از پاها  و همچنین راحتی بیشتر، مطمئنا تصمیم منطقی خواهد بود. بنابراین نسبت به وضعیت مالی خود، تا حد امکان کفش با کیفیت را مد نظر خود قرار دهید.

* فروشگاه ایمنی زمانی فرد وفروشگاه اینترنتی سیف شو*

* محصولات و تجهیزات ایمنی با کیفیت را از فروشگاه ایمنی زمانی فرد واقع در تهران میدان حسن آباد و همچنین در فروشگاه اینترنتی سیف شو می توان تهیه کنید . فروشگاه ایمنی زمانی فرد با بیش از دو دهه تجربه در زمینه لباس کار و تجهیزات ایمنی در حال فعالیت است .

 

برای خرید عمده محوصلات ایمنی سیف و خریئ لباس کار عمده بر روی لینک سفارشات ویژه کلیک نمایید.

 

برای خرید کفش ایمنی می توانید به صفحه کفش ایمنی مراجعه نمایید