لباس کار تابستانه
لباس کار مخصوص تابستان(لباس کار تابستانی)

لباس کار مخصوص تابستان(لباس کار تابستانی)

همیشه خرید لباس کار ، برای استفاده در یک فصل خاص شرایط ویژه ای را می طلبد ، از این جهت اصولا لباس کار ها به سه دسته تقسیم می شوند ، لباس کار مخصوص زمستان ، که به لباس کار زمستانه یا لباس کار زمستانی مشهورند این لباس کار ها امکان دارد از چند تکه ی مجزا از هم تکشیل شوند که ، کاپشن کار ، شلوار کار، کلاه ، کلاه ایمنی ، دستکش، و کفش ایمنی تشکیل از اجزای آن می تواند باشد؛

لباس کار تابستانه که برخی آن را تی شرت شلوار کار نیز می نامند این لباس کار، مخصوص فصول گرم سال بوده و یک تی شرت کار و شلوار نخی داشته و لباس کار معمولی که یک لباس کار آستین دار به همراه یک شلوار است که در فصول بهار و تا اواسط پاییز که هوا خنک است از آن بهره می بریم .

انتخاب لباس کار مناسب برای فصل تابستان

یکی از مسایلی که در طراحی و دوخت لباس‌های کار باید به آن دقت و توجه کافی شود، تناسب لباس با شرایط محیطی است. طراحی لباس کار نباید به گونه‌ای باشد که افراد در فصل گرم یا سرد دچار مشکل شوند. در انتخاب لباس کار مناسب باید بدانید برای پوشیدن لباس های مردانه و زنانه در هوای گرم و مرطوب کدام فاکتورها لحاظ می شوند. نحوه تناسب آنها، پارچه مناسب فصل، رنگ مورد استفاده در فصل گرم و اندازه و دقت در انتخاب سایز لباس کار فاکتورهایی هستند که حتما باید قبل از انتخاب لباس کار از آنها مطلع باشید تا در محیط کار متحمل فشار اضافی در اثر تحمل گرما نشوید.

لباس کار تابستانه
لباس کار تابستانه

پرسنل زحمت کش شما باید لباس کار مناسب بپوشند و خونسرد و در اعتماد بنفس بالا بمانند. این یکی از عوامل بسیار موفقیت آمیز در کار است. طراحی لباس کار خنک یکی از راه‌حل‌های ایجاد شرایط بهتر برای کارکنان است. در ادامه به طور ویژه به لباس کار تابستانی و ویژگی‌های آن می پردازیم:

ویژگی‌های لباس کار خنک و تابستانی

پوشیدن لباس کار به عنوان یک اصل اساسی در اغلب مشاغل پذیرفته شده است. اما این لباس باید ویژگی‌هایی داشته باشد تا پوشیدن آن امری معقول به نظر بیاید. اما اگر نکات مهم در انتخاب لباس رعایت نشود ممکن است نتیجه‌ای بر خلاف آن چه به‌دنبالش هستید حاصل شود. به‌همین دلیل باید بدانید که یک لباس کار خنک تابستانی باید چه ویژگی‌هایی داشته باشد . ما این را به شما خواهیم گفت:

جنس لباس کار بسیار مهم است: از جمله پارچه‌هایی که برای دوخت لباس تابستانی مناسبند عبارتند از ترگال ، نخ ، نخ پنبه و جودون می‌باشد.

مدل یقه و اندازه آستین: آستین بلند یا کوتاه . اگر کارکنان در معرض آفتاب قرار دارند بهتر است لباس کارشان آستین بلند باشد تا دچار آفتاب سوختگی نشوند. همچنین یقه‌دار بودن لباس کار تابستانه مردانه نیز همین امر را فراهم می‌کند.

سایز لباس را فراموش نکنید: تنگ بودن بیش از حد لباس می‌تواند باعث حفظ گرما در بدن فرد شده و عدم گردش هوا سبب تعرق بیش از حد می‌شود. لذا این لباس ها نباید جذب بدن باشند.

رنگ لباس کار تابستانی از اهمیت فراوانی برخوردار است. همان‌طور که از قبل می‌دانیم لباس‌های تیره  باعث جذب گرما می‌شوند به همین دلیل بهتر است برای کارکنان در فصل تابستان لباس‌های روشن‌تر از قبیل استخوانی، سفید، آبی روشن، طوسی و کرم تهیه کنید. منعظف و راحتی لباس را در نظر داشته باشید. وزن لباس باید کم باشد و حرکت و انجام امور در آن راحت باشد تا فرد دچار زحمت و خستگی بیش از حد نشود.

 

مدل لباس بالا تنه، به‌دلیل تعرق زیاد در این قسمت از اهمیت زیادی برخوردار است. معمولا استفاده از لباس کارهای دو تیکه، مانند کاپشن و شلوار، لباس کار یکسره به دلیل وجود زیپ در وسط در تابستان توصیه نمی‌شود. اما انواع روپوش، تیشرت جودون، تیشرت نخی که با دکمه بهم وصل می‌شوند، عملکرد بهتری در فصل گرما، در مقایسه با سایر لباس‌های کار در هوای گرم دارند. این نوع از لباس‌های کار، به‌خاطر داشتن فضای  مناسب میان دکمه‎‌های جلویی لباس، برای روپوش‌های کارگاهی و نیز محفظه هایی که در تیشرت‌های جودون وجود دارد، می‌توانند در ایجاد شرایطی مناسب برای نیروی کار بسیار موثر باشند.

منبع:style-inc.com