انواع کاف (مچ) دستکش کار

انواع و مدلهای مختلفی از پوشش مچ دستکشهای ایمنی ( کاف دستکش ایمنی )برای محافظت از دست وجود دارد. برای حفظ ایمنی و سهولت استفاده از دستکش، دانستن اینکه کاف مچ دستکش برای کاری که در حال انجام آن هستید مناسب است یا خیر، امری ضروریست.

در این مطلب به بررسی انواع کاف (مچ) دستکش کار پرداخته و ویژگی هر کدام از آنها را بررسی میکنیم.

۱ . کاف ایمنی :

کاف ایمنی

استفاده از کاف ایمنی در دستکش سبب آزاد بودن قسمت مچ آن شده و باعث گردش هوای بیشتر به داخل دستکش و تهویۀ مناسب آن میشود. دستکش با کاف ایمنی در مواقع اضطراری به راحتی و سرعت از دست خارج میشود.

از کاف ایمنی اغلب در دستکشهای چرمی استفاده میشود.

۲ . کاف بافتنی :

کاف بافتنی

از ویژگیهای اصلی کاف (مچ) بافتنی میتوان به چسبندگی محکم روی مچ دست اشاره کرد که باعث کاهش حرکت دستکش، کاهش سُر خوردن و لغزش آن روی دست میگردد. جلوگیری از ورود گرد و خاک به داخل دستکش از دیگر ویژگی استفاده از کاف بافتنی در دستکش است.

در انواع دستکشهای کف مواد، ضد برش، کف نیتریل، چرم، بافتنی و یا حتی نخی، استفاده از کاف بافتنی رایج و مرسوم است.

۳ . کاف بلند :

کاف بلند

کاف (مچ) بلند باعث میشود که دستکش روی دست آزاد و شُل قرار گیرد. استفاده از این نوع کاف سبب افزایش ایمنی و محافظت اضافی از مچ دست و ساعد فرد میشود. ویژگی دیگر این نوع کاف خارج شدن سریع و راحت دستکش در مواقع اضطراری است.

از کاف بلند در انواع دستکشهای چرمی استفاده میشود.

۴ . کاف یکپارچه :

کاف یکپارچه

کاف (مچ) یکپارچه دارای طراحی و اتصال یک تکه بین دستکش و کاف میباشد. در مواقع اضطراری به راحتی و سرعت از دست خارج میشود.

از این نوع کاف غالباََ در دستکشهای چرمی و یا پارچه ای استفاده میشود.

۵ . قلاب و قلاب حلقه ای :

قلاب و قلاب حلقه ای

این نوع کاف در تعداد محدودی از دستکشها یافت میشود. استفاده از کاف قلاب و قلاب حلقه ای به کاربر این اجازه را میدهد تا دستکش را بر روی مچ دست خود به خوبی محکم کند، که این محکم بودن دستکش روی مچ دست باعث چسبندگی دستکش به دست شده و از ورود گرد و خاک به دستکش جلوگیری میکند.

۶ . کاف بالا بلند :

کاف بالا بلند

استفاده از کاف بالا بلند سبب آزادی و شُل بودن دستکش در قسمت مچ دست میشود که باعث تهویۀ هوا داخل دستکش میشود. با استفاده از کاف بالا بلند در مواقع اضطراری، دستکش به راحتی و سرعت در مواقع اضطراری از دست خارج میشود.

این نوع کاف، اغلب در دستکشهای نخی یافت میشود.

لاستیک ترموپلاستیک روی دستکش چیست ؟

علاوه بر پوششهای رو و کف دستکش، لاستیک ترموپلاستیک (TPR) نوعی محافظت اضافی است که ممکن است در بعضی از دستکشها وجود داشته باشد، که در کارهای دشوار سبب استقامت بیشتر دستکش میشود. استفاده از TPR سبب انعطاف پذیری و عدم ترک خوردگی پشت دستکش شده و از پلاستیک جامد دوام بیشتری دارد. با استفاده از TPR مقاومت پشت دستکش (روی دستکش) همانند مقاومت کف دستکش فراهم میشود. لاستیک ترموپلاستیک (TPR) باید تا روی انگشتان ادامه داشته باشد تا از محافظت مناسب دست اطمینان حاصل شود.

برای مشاهدۀ انواع دستکشهای ایمنی در فروشگاه اینترنتی سیف شو اینجا کلیک کنید .

چگونه می توان کفش راحتی برای خود انتخاب کرد