تولید کننده لباس کار در تهران
شرایط و مشخصات یک لباس کار حرفه ای

شرایط و مشخصات یک لباس کار حرفه ای

لباس کار حرفه‌ای و شرایط آن

برآنیم با خواندن این مطلب مفید بدانید که یک لباس کار حرفه‌ای چه شرایطی را باید داشته باشد. ابتدا مختصری از لباس کار و اهمیت استفاده از آن را توضیح می‌دهیم.

  • لباس کار چیست ؟

لباس کار به عنوان یکی از وسایل استحفاظی فردی بوده است و به عنوان یک پوشش سراسری تنه دست و پاها را می‌پوشاند .

دلایل توجه به لباس کار در جامعه

چرا باید به لباس کار اهمیت بدهیم

لباس کار نشانده احساس مردم در مورد شغل شما و میزان اثر بخشی شما بر روی اقتصاد میباشد.بنابراین منطقی‌است که دقت در انتخاب یک لباس ایده‌آل از اهمیت بالایی برخوردار باشد. امروزه در دنیایی زندگی می‌کنیم که با در دسترس بودن فضای مجازی مانند اینستاگرم و پینترست وامثال آن‌ها تقریبا عموم مردم افق دید بهتری نسبت به سبک لباس پوشیدن پیدا کرده‌اند که لباس‌های کار نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

مشکل عمده‌ای که در این جا وجود دارد خرده فروشان صنعت پوشاک لباس کار هستند ،خرده فروشان در تلاش اند خواسته‌های جدید در مردم ایجاد کنند تا لباس‌های سبک و با پارچه‌های ارزان قیمت را در رنج قیمتی پایین به مردم ارائه دهند. در واقع صنعت خرده فروشی سبک‌های نرم‌تر و کشدارتر را پذیرفته که به گفته برخی متخصصان باعث شده برای یافتن لباس‌های رسمی مناسب مشاغل حقوقی و دولتی مجبور شوند به سایت‌های پوشاک و تولیدی لباس کار مراجعه کنند.

در ویو زیر می توانید برخی از تولیدات حرفه ای ، تولیدی لباس کار سیف شو را مشاهده نمایید .

مدیر یک برند پوشاک کار خارجی زنانه گفت: اکنون تفاوت بسیار کمی بین محل کار و محل زندگی شما وجود دارد و ما شاهد همین روند در صنعت پوشاک هستیم. این تغییر صرفا یک موضوع سلیقه‌ای نیست.

برا اساس پژوهشی که انجام شده نحوه لباس پوشیدن افراد برای کار می‌تواند بازتابی از بازار کار باشد. رکود های اقتصادی  و بحران مالی باعث شده به عنون ریسک گریزی لباس‌های کار زیباتری بپوشند.

استاد مطالعات مد و پوشاک (جاهی جونگ) گفت این بیماری همه گیر کرونا باعث ناراحتی روانی زیادی برای مردم آمریکا شده که باعث شده اولین چیزی که روسا به آن توجه می‌کنند این است که آیا لباس کارمند برای کار مناسب است یا خیرو با وقفه‌ای که پندمی در بسیاری از مشاغل و صنایع ایجاد کرد در نهایت برندها پیش‌بینی می‌کنند که لباس‌های کاری راحت تر، آرامش را برای کارمندان به ارمغان می‌آورد. بازگشت به تعاملات حضوری می‌تواند به اندازه کافی اضظراب‌آور است،پس اجازه دهید لباس کمترین استرس را داشته باشد.

ویژگی یک لباس کار حرفه‌ای

لباس کار حرفه ای
لباس کار حرفه ای

یک لباس کار حرفه‌ای ویژگی‌ها و مشخصات مخصوصی دارد که در این مقاله به آن‌ها خواهیم پرداخت، جنس این لباس‌ها با توجه به کاربردی که در آن قصد استفاده از لباس کار را داشته باشیم تعیین می‌شود. می‌توان پارچه این لباس‌ها را از جنس و الیاف طبیعی و مصنوعی انتخاب کرد اما نکته حائز اهمیت توجه به کاربرد، برخورد فرد با مواد شیمیایی و صنعتی و همینطور شرایط آب‌وهوایی محیط کار است. برای مثال لباس افرادی که در محیط‌های سردخانه مشغول به کار هستند باید حفاظت مناسبی در برابر سرما داشته باشد و یا در مواردی مجبور به استفاده از لباس کار زمستانه می شوند یا لباس آتش نشان‌ها باید از پارچه‌های ضد حریق و نسوز ساخته شده باشد.

لباس کار حرفه ای
لباس کار حرفه ای

به طور کلی خصوصیات لباس کار حرفه‌ای را می‌توان طبق موارد زیر عنوان کرد:

  1. مهم‌ترین خصوصیت یک لباس کار ایمن و حرفه‌ای، اندازه و تناسب آن با بدن فرد می‌باشد که فرد استفاده کننده از آن لباس کار، راحتی خود را حفظ کند نه بیش از حد تنگ باشد که دامنه حرکتی فرد را کم کند نه گشاد که ظاهری آراسته و دست‌وپا گیر داشته باشد.
  2. توجه به موارد مصرف لباس کار و اشراف کامل بر شغل در انتخاب مدل لباس کار حرفه‌ای از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. لباس افرادی که با ماشین‌آلات صنعتی کار می‌کنند باید یک‌سره و بدون پارگی باشد و همینطور بهتر از ملزومات شخصی مانند ساعت و زنجیر و کلید در هنگام کار با ماشین‌آلات صنعتی استفاده نشود.
  3. لباس کارکنانی که در محیط‌هایی که با مواد خورنده و مضر در ارتباط هستند باید نوعی باشد که به عنوان .یک عایق مناسب در برابر آب، گاز مواد شیمیایی، اسید و قلیا و … عمل کند.
  1. لباس ایده‌آل و حرفه که آتش‌نشانان و افرادی که در شغل خود به نوعی با حرارت و آتش برخورد دارند باید از جنس ضد حریق بوده و مجهز به تجهیزاتی همچون کلاه، دستکش و کفش ایمنی باشد.
  2. لباس ایده‌آل افرادی که در محل‌هایی که گرد و غبار، مواد قابل اشتعال و انفجار در آن‌ها به کار گرفته می‌شود مشغول به کار هستند نباید از لباس کار حاوی جیب، لبه و چین و چروک‌های زیاد استفاده کنند، زیرا ممکن است این مواد سمی در جیب یا چین‌های لباس باقی بمانند و در نهایت ایجاد مسمومیت فرد شوند. کارکنانی که با مواد شیمیایی و رادیواکتیوی سروکار دارند ضروری است که از لباس‌هایی به صورت یکپارچه که دارای هیچ‌گونه منفذی نباشد به همراه کلاه، کفش و دستکش ایمنی با جنس غیرقابل نفوذ استفاده کنند.
  3. در صورتی که کار به نحوی باشد که کارکنان مدام مجبور به بالا دادن آستین‌های لباس خود باشند، ضروری است از لباس‌هایی استفاده شود که آستین کوتاهی داشته باشد.
  4. لباس ایده‌آل هر فصل را باید متناسب با شرایط آب‌وهوایی هر منطقه انتخاب کرد.

اهمیت و ضرورت استفاده از لباس کار با توجه به فعالیت و کار افراد، متفاوت است اما از مهم‌ترین دلایل استفاده از لباس کار می‌توان به رعایت مسائل بهداشتی، ایمنی، متمایز شدن پرسنل مختلف یک مجموعه، حفاظت کارکنان، نظم، شناسایی اشاره کرد.

برای خرید عمده لباس کار، بر روی لینک خرید لباس کار عمده کلیک نمایید.